Ahad, September 16, 2007

Seri Suria School



gambar first time jejak kat lab junior waktu cuti sekolah


Isnin ni genap minggu ke-4 aku bertugas sebagai computer instructor atau dikenali sebagai teacher atau Mr Reezwan oleh budak-budak seri suria. Aku terima post ni atas tujuan menimba pengalaman dalam bidang pendidikan. So far so good, pelbagai karenah pelajar dan pelbagai pengalaman dapat ditimba semasa mengajar budak-budak ni. Hehe terdapat kenangan manis terutama apabila pelajar-pelajar ni meminta alamat email, tanya umur, single ke x. Haha. Yang bestnya bila balik budak-budak junior ni kalau terserempak sure lambai hai teacher. Itu cukup membuat hati terharu. Ini rupanya manisnya menjadi seorang teacher :) Terharu apabila melihat anak murid melompat kegembiraan apabila memanggil mereka untuk ke kelas komputer dan ada pula bersuara "yeah teacher, teacher, i like this new teacher" ..terharu lagi sekali. keh3. Dengar macam aku ni teacher yang tersangat baik, tetapi horror teacher. huhu kalau aku menjerit satu kelas tu suara aku je. Mesti korang x percaya, yela aku ni kan soft spoken haha. Itu sahaja lah ingin aku kongsi pengalaman menjadi guru di Sekolah Seri Suria. More info about this school boleh lawati :

http://www.real.edu.my/ atau http://www.serisuria.edu.my/sss_main.html

2 ulasan:

hawa berkata...

ehem..ehem.. teacher wan!! Ngajo cakap english ye..

reezwan berkata...

yup. english...