Jumaat, November 23, 2007

Anak Melayu Islam Juara pertandingan sediakan arak!


Bartenders whip up a storm at contest Link : The Star

By JADE CHAN
Photos by RICKY LAI
The Star


Third placed: Erik whipping up his Belveryna and Eredevleb Framboise Tea Martini cocktails.


Test of skill and creativity: Adzhar straining his cocktail mixture before pouring it into a martini glass.


Delectable: Alvey sampling Adzhar’s Smooth while Iking looks on.
Tiga orang anak Melayu yang menyertai pertandingan Belvedere Bartender of the Year 2007 (Malaysia) anjuran Syarikat Malaysia Belvedere Vodka dilaporkan menguasai pertandingan ini.

ImageAcara ini melibatkan penyediaan Koktail bagi minuman arak jenis Belvedere Vodka dan setiap peserta dikehendaki menyediakan salah satu dari tiga jenis Belvedere Vodka iaitu Belvedere Pure, Belvedere Cytrus atau Belvedere Pomarancza.

Program yang diadakan Frangipani Bar, Bukit Bintang turut dimeriahkan oleh artis Melayu dari Sarawak iaitu Camelia.

Mohd Adzhar Ahmad, bartender dari Qba, The Westin Kuala Lumpur telah diistiharkan sebagai pemenang dan Rizal Junior Johari dari QBA juga telah memenangi tempat kedua Tempat ketiga pula jatuh kepada Mohd Erik Fiza Zulkifle dari The Loft Kuala Lumpur.

Ibnu Tarmizi dan Ibnu Majah pernah meriwayatkan:“Rasulullah s.a.w. melaknat tentang arak, sepuluh golongan: (1) yang memerasnya, (2) yang minta diperaskannya, (3) yang meminumnya, (4) yang membawanya, (5) yang minta dihantarinya, (6) yang menuangkannya, (7) yang menjualnya, (8) yang makan harganya, (9) yang membelinya, (10) yang minta dibelikannya.” - mks.

2 ulasan:

hawa berkata...

S.A.L.a.M

Dalam blog aku, aku ada bagitau ape yang aku suka pasal keje aku kan.. Tapi memang ada yang buruknya.

Kat sini ko boleh tengok anak melayu yang tak sedar diri. Setiap kali aku tengah tunggu bas, aku selalu ter-eardroping on people conversation. Guess what, they talk about SEX, Alcohol and Drugs openly.

"Owh, i'm gonna 'refresh' tonight. U want to folo or not? We have botol."

Or

"Man, i'm dead"
"Why?"
"He found me on bed with someone else last night"

Dialog tu semua dari mulut anak MELAYU.. Aku kadang-kadang risau, kalau-kalau aku pun dah jadi terbiasa dengar (bukan terbiasa buat), jadi hati aku dah tak melaknat perbuatan diorg..

Hmm.. pray for me.. so that my iman will play it roles in all situation.. Sighhhhh....

Tanpa Nama berkata...

bila umat Islam hilang sensitiviti keagamaan, hilang rasa malu n takut pd Tuhan dan lupe hakikat kejadian dr sndiri..

ape lg yg nak dikata,
apalah yg dikejar dgn dunia.. hilang maruah, hilang harga diri, hilang agama..

smoga Allah SWT ampuni dan lindungi kita sntiasa~amin.. huhu risau untuk generasi akn dtg